• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 1 مهر 1398
کد مطلب : 80265
+
-

رشد ۸۶ درصدی صادرات  در استان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: صادرات کالا از این استان به افغانستان در 5 ماه نخست سال جاری به افزون بر ۱۹۲ میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر ارزش، رشد ۸۶ درصدی داشته است.

«نادر میرشکار» در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: مجموع صادرات از گمرکات و بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان به افغانستان در 5 ماه نخست امسال به ۱۹۲ میلیون و ۷۹۶ هزار و ۷۴ دلار رسیده است.

وی ادامه داد: میزان صادرات در  مدت ذکر شده از گمرکات سیستان و بلوچستان به افغانستان ۳۵ میلیون و ۷۰۹ هزار و ۲۱۲ دلار و از بازارچه‌های مرزی این استان ۱۵۷ میلیون و ۸۶ هزار و ۸۶۲ دلار بوده است. 

رئیس سازمان صمت سیستان و بلوچستان اقلامی همچون مصالح ساختمانی (سیمان)، خرما، گوجه‌فرنگی و صیفی را عمده‌ترین محصولات صادر شده به افغانستان عنوان کرد.

وی اظهار کرد: بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان عملکرد صادراتی قابل توجهی دارند و از دلایل عمده افزایش صادرات می‌توان به دسترسی آسان به بازار کشورهای همسایه، سهولت در فرایند صادرات و نیز بوروکراسی اداری کمتر در بازارچه‌ها اشاره کرد.

این استان دارای 7 بازارچه مرزی فعال شامل بازارچه‌های مرزی گمشاد و میلک در شهرستان هیرمند، بازارچه مرزی میرجاوه، بازارچه مرزی کوهک و جالق شهرستان سراوان، بازارچه مرزی پیشین شهرستان سرباز و بازارچه مرزی ریمدان شهرستان چابهار است. 

علاوه بر این بازارچه‌های مرزی جدید بش‌دلبر، تخت عدالت و شاهگل به ترتیب در شهرستان‌های نیمروز، هیرمند و زهک، بازارچه بدوکی میرجاوه در شهرستان میرجاوه و بازارچه میل ۴۶ در شهرستان سراوان نیز در استان به تصویب هیات دولت رسیده‌اند و در مرحله آماده‌سازی قرار دارند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید